Noszę się z zakupem samochodu z dużym prawdopodobieństwem padnie na Octavie 2. Jako, że nie miałem nigdy Skody piszę tutaj aby rozwiać wszelkie moje wątpliwości.
Krótko opiszę, czego oczekuję od auta : Przede wszystkim ma być to auto ‘rodzinne’, ale też żeby nie było ‘mułem’ przy wyprzedzaniu lub przy dynamicznej jeździe od czasu do czasu.
Stawiam przede wszystkim na zmniejszenie kosztów ewentualnej naprawy i paliwa, także nie chce kupić auta z ukrytmi wadami. Mam nadzieje, że Octavia nie ma takich
Jeśli chodzi o naprawy to proste pytanie - czy częsci do Octavii są drogie? Wiem, że tu zależy czy ON czy PB od razu przejdę jaki silnik będzie mnie interesował w samochodzie.
Z tego co czytałem w Internecie o rodzajach silników to :
- jeśli chodzi o PB (od razu zaznaczam, że chciałbym go gazować, może nie od razu, ale później na pewno) - czy slinik 1.8 TSI będzie dobry do tego celu?
- jeśli chodzi o ON to interesują mnie 1.9 TDI lub 2.0 TDI
Jeśli chodzi o ‘budę’ auta, to sedan, chociaż jakby w niżej podanej cenie znalazło się kombi to by było super
Podsumowując, który model Octavii 2 możecie mi polecić? Mam około 23000zł (jeśli chodzi o ON, a przy PB to jeszcze tej cenie musi zmieścić się instalacja gazowa)
nie będę się wypowiadał o Pb bo nie miałem ale jeśli chodzi o ON miedzy 1,9 a 2,0 masz róznicę i to dużą- zarówno jeśli chodzi o moc a zwłaszcza jeśli chodzi o koszty napraw(obecnie nie wiadomo który jest droższy w naprawach :wink: )
Mówisz o O2(pisząc o światłach) wiec za 23000 będzie ciężko coś znaleźć rozsadnego w dobrym stanie, chyba, że postawisz na anglika
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
- jeśli chodzi o PB (od razu zaznaczam, że chciałbym go gazować, może nie od razu, ale później na pewno) - czy slinik 1.8 TSI będzie dobry do tego celu?
Wszystkie tsi i fsi to silniki o bezposrednim wtrysku, ktorych nie da sie na dzien dzisiejszy w rozsadnej cenie zagazowac
nie będę się wypowiadał o Pb bo nie miałem ale jeśli chodzi o ON miedzy 1,9 a 2,0 masz róznicę i to dużą- zarówno jeśli chodzi o moc a zwłaszcza jeśli chodzi o koszty napraw(obecnie nie wiadomo który jest droższy w naprawach :wink: )
Mówisz poważnie o tych ON? Cholera, właśnie tego się obawiałem, że ewentualne częsci to studnie bez dna
Zamieszczone przez mrfazi
Myślę że za tą kasę pewnej i sprawdzonej O2 nie kupisz, chyba że sprowadzisz sobie coś na własną rękę z zachodu.
Prawdopodobnie tak będzie, pierwszy kierunek gdzie będę szukał auta do Niemcy, mieszkam przy granicy, więc daleko nie mam.
Zamieszczone przez t271828
Wszystkie tsi i fsi to silniki o bezposrednim wtrysku, ktorych nie da sie na dzien dzisiejszy w rozsadnej cenie zagazowac
A są jakieś, które da się zagazować? Słyszałem o tym bezpośrednim wtrysku, że takich nie opłaca się gazować.
ja za tą kasę szukałbym bardziej OI niż OII będzie łatwiej za te pieniądze znaleść coś dobrego. jak chcesz gazować to szukaj 1.8T bedzie dynamicznie a i z ekonomią nie będzie źle teraz w dziale giełdy wisi takie OI w kombi L&K z LPG więc zobacz sobie
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Dobra rozpiszę się troche...
do 23k ciężko będzie ci znaleźć dobrą furę ( ale nie jest to niemożliwe )
wypowiem się odnośnie ON`a jak byś chciał brać, szukaj z silnikiem 1.9 TDI 110KM (no mój błąd z tą turbiną ) cena regeneracji 1000 - chłopaki widziałem robią to i za 300
Heble - tył 500 ( chyba że chcesz jakieś wypasione )
do tego filtry/olej itp - 500 PLN
Świece ( nie znam cen )
jak z mocniejszym silnikiem TDi 2,0 BKD
Zapieczone łopatki - cena j/w ( jak z wawy na syreny lub dobrucki )
padające N75/EGR w takiej cenie nie trafisz z filtrem cząstek stałych... ale jak byś trafił na super okazje to "wymiana" tego gówna też kosztuje.
w obu przypadkach ( sprężyny ) padną na bank jak nie były robione.
2mas - telepanie budą ( wymiana wraz ze sprzegłem ) i masz po sprawie. DROGA IMPREZA !!!!!! ( jak do O2 to do Miska Wro sie trzeba odezwać ) lub do chłopaków z OCP
Klima dbać o filtr kabinowy - żeby jajem i szmatą nie waliło - cena - ??
Uwaga na piasty i ich osłonki, uwaga na zawieszenie bo plastik się pierdoli.
Uwaga jak byś miał lepsze wyposażenie na pompe ABS i na blaszkę przy kole zamachowym.
uważać na pompki.
Ceny - znośne - dupy nie urywa ale majątku nie zostawisz jak bedziesz dbał systematycznie.
Bagażnik - wielki w O2
Środek - gdyby nie środek od dechy rozdzielczej to komfortowo.
jak trafisz na zadbaną sztukę to
i jeszcze jedna uwaga - 2,0 TDi należy "pałować" co by właśnie nie zapiekły się łopatki... i oczywiście po pałowaniu dać się schłodzić ok 30 - 40 sek.
za 23tys skody raczej bym nie szukał, a jeżeli już skoda to tylko fabia kombi.... :diabelski_usmiech bagaznik fajny no i 1.9 spokojnie dostaniesz :wink:
wypowiem się odnośnie ON`a jak byś chciał brać, szukaj z silnikiem 1.9 TDI 110KM mniejszy problem z turbiną bo nie mają zmiennej geometrii łopatek ( koszt regenaracji 1000 PLN )
Czy aby na pewno? Chyba jednie AGRy 90KM nie mają zmiennej geometrii :?:
wypowiem się odnośnie ON`a jak byś chciał brać, szukaj z silnikiem 1.9 TDI 110KM mniejszy problem z turbiną bo nie mają zmiennej geometrii łopatek ( koszt regenaracji 1000 PLN )
Czy aby na pewno? Chyba jednie AGRy 90KM nie mają zmiennej geometrii :?:
piotrek_gdy, tak, masz rację w OII jest 105 pompowtrysk (bxe,bjb,bkc itp), ale mówimy od jakiegoś czasu już o OI na pompie w wersji 110 koni (asv,ahf), bo w cenie 23 tysie OII sensownej nie wyrwie i tak.
rafalis222, niestety tak - to pdki, a nowsze to już cr (common rail) - zależy od silnika ale to tak średnio od rocznika 2009-10.
masz gdzieś wątek o silnikach w OII na forum, ale występują takie:
1.9 tdi pd - 105 km
2.0 tdi pd - 140 km
2.0 tdi pd - 170 km
a te nowsze "cr" to:
1.6 tdi cr - 105 km
2.0 tdi cr - 140 km
2.0 tdi cr - 170 km
Ja bym tam poszukał AGRa w dobrym stanie i zrobił program. Prostsza turbina, brak problemów z zasyfioną geometrią i podobno pancerne sprzęgło, które dużo wytrzyma.
Komentarz